Algılarımıza Seslenen Sanatçı: Ann Veronica Janssens

05-10-2017

White Cube Gallery'de eş zamanlı olarak 27 Eylül – 12 Kasım tarihlerinden gerçekleşen Cerith Wyn Evans, Damián Ortega ve Ann Veronica Janssens'ın sergilerini birbirine bağlayacak tek bir kelime seçmem gerekirse; o da 'enerji' olur. Üçünde de yoğun bir şekilde fiziksel, zihinsel ve duygusal olarak algılayabildiğimiz bu enerji akışını, Evans ve Ortega'nın nasıl yansıttığından bahsettim. Sırada, Janssens var.

Ann Veronica Janssens'ın İngiltere'deki bu ilk büyük solo sergisinde, sanatçının en yeni heykel ve enstalasyonlarını yakından görme imkanı buldum. Ve tam olarak bir ışık oyunuydu. Evans gibi ışık üzerine çalışan Janssens, biraz daha farklı olarak tek bir ışık rengine sabit kalmamış. Tabii ki aralarındaki tek fark bu değil. Janssens, kendi deyimiyle, “bağlamın geçirgenliğini araştırarak, bu bağlamları algılayış şeklimizin parçalarını bozuyor.” Bilim ile sanatı bir araya getirip, birbirleri arasında eritmeyi seven bir sanatçı. Işık, sis ve ses ile oynayarak, sanki bir şeyleri tetikliyor. Tam olarak neyi tetiklediğinden emin olamıyor insan, sanırım en güzel yanı da bu. Görsel bir farkındalık oluşturuyor, adeta bir hipnoz formu yaratıyor. İnsan bu minimal sergide tuhaf bir huzur hissi eşliğinde, bir duruluk sezinliyor.

Ann Veronica Janssens, “Dichroic Projection” serisinden bir çalışmasıyla, farklı renkteki ışıklardan heyecan verici bir atmosfer, algısal efektler ve psikolojik ruh halleri yaratıyor. Herkes, bu eseri kendine özgü bir şekilde, ötekinden farklı olarak deneyimleyebiliyor. Devam etmekte olan “Aquarium” serisinden “Sweet Blue” isimli işinde, cam küpler parafin yağı ve ince renkli bir tabaka sıvı ile tuhaf bir optik fenomen yaratmış. Bu şekilde devam ediyor sanatçının çalışmaları... Anlatılınca kafa karıştırıcı gibi görünen, ama bireysel olarak deneyimlemesi büyük bir zevk olan eserler üretiyor Ann Veronica Janssens.

Haber: Nazlı Keçili

Galeri
Galeri
Galeri
Galeri
Galeri
Galeri