Robert Longo ve Karakalem Başyapıtları

04-10-2017

Gençliğinde asistanlığını da yaptığı Joseph Beuys'un sergisiyle, 3 ay önce Londra'daki tarihi Ely House'da İngiltere'deki ilk şubesini açan ve Paris'in en önemli galericilerinden biri olan, Avusturalyalı Thaddaeus Ropac, Frieze haftasına muhteşem bir sergi ile girmiş.

Amerikalı sanatçı Robert Longo'nun, Galeri Thaddaeus Ropac'da düzenlediği, Macbeth'in meşhur cümlesinden ilhamla “Let The Frame of Things Disjoint” isimli ilk solo sergisinde sanatçının tamamı karakalem olan işleri muhteşem ötesi. 22 karakalem çizimin ve heykelin bulunduğu sergide sanatçı aslında dünyanın sonunun geldiğine dikkat çekmek isterken, eserlerindeki tarihi ikonografi ve karakalemiyle hızlı görsel tüketimi kullanarak, sosyal ve politik olayları güç, protesto, arzu, duyarsızlık ve tahribat gibi olguları öne çıkararak gösteriyor. Çalışmaları, otorite ve direniş, düzen ve kaos, ve bu güçlerin bireylerin bilincini nasıl şekillendirdiği üzerine yoğunlaşıyor. Longo'nun bu son yapıtları, hem geçmişe hem de günümüz olaylarına dokunuyor.

Girişinde sizi Aziz Francis'in parçalanmış simsiyah bir heykelinin karşıladığı bu sergide, yırtılmış bir Amerikan bayrağından yerli Amerikan başlığına, Turner'ın meşhur “Köle Gemisi” tablosunun karbon reprodüksiyonuna karşımıza birçok eser çıkıyor. En enteresan işlerden biri de Manet'in 1882'de yarattığı ünlü “A Bar at the Folies-Bergère” tablosunun dev kopyası. Serginin hazırlık araştırmaları sırasında Longo, 1908-1939 yılları arasında Albemarle Kulübü'ne ev sahipliği yapan Ely House'un, kadınları kabul eden ilk özel kulüp olduğunu ve kadınların oy hakkı devriminde gayriresmi bir genel merkez olarak kullanıldığını keşfetmiş. Bu bağlamda, “X-Ray of A Bar at the Folies-Bergère” (2017) isimli eserini, serginin merkezine yerleştirmiş.

Sergiye ilaveten, muhteşem bir mimarisi olan bu yeni Thaddeus Ropac Londra galerisini muhakkak görün.

Haber: Nazlı KEÇİLİ

Galeri
Galeri
Galeri
Galeri
Galeri
Galeri
Galeri
Galeri
Galeri